2015. szeptember 13., vasárnap

Óh te jóságos teafaolaj

Sziasztok!

Annyi helyen hallottam már a teafaolaj jótékony hatásairól, hogy nem olyan régen, vettem egyet, és gondoltam megosztom veletek a tapasztalataimat ezzel a kis csodával kapcsolatban. Hátha segítek ezzel valakinek, akinek csak egy pici "lökés" kell ahhoz, hogy megvásárolja.


Először talán egyik youtube-os vloggerinánál hallottam a teafa jótékonyságáról, amit megmondom őszintén, hogy kételkedve néztem. Aztán utána olvastam, és tényleg jókat írtak a hatásairól, és így döntöttem megveszem.

Kezdjük is a teafa bemutatásával...
Nem lövöm le a poént szerintem azzal ha már az elején elmondom, hogy  fertőtlenítés, és a gyógyítás az a két legfőbb tulajdonsága amiért használják a szépségiparban.
Ha jól emlékszem Ausztráliából származik, és ott már évszázadok óta használták fertőtlenítésre, hiszen gombaölő hatása is van. 
Úgy tudom, hogy elfogyasztva mérgező hatású, ám a bőrrel, és a bőrön csodákat képes művelni.
Megtalálható nagyon sok kozmetikumban, krémekben, arctisztítókban, sampon, valamint ahogy én is tettem, olajként tisztán is megvásárolható. 

Azon kívül, hogy hatékonyan lehet igénybe venni a pattanások kezelésében, gombaölő hatása miatt
a körömgomba gyógyításánál is hasznos lehet, azt hiszem a korpásodás területén is megállja a helyét. 
Nem bizonyított tény még, hogy mennyi az a mennyiség ami még jótékony hatású, de a termékekben található koncentrációja az olyan 5-10% között van. A tiszta 100%-os olaj csak körömgomba kezelésére ajánlott. 

A teafaolaj erősségéből fakadóan, allergiás reakciókat válthat ki, ezért használata előtt érdemes tesztet végezni egy kis bőrfelületen, ha valamilyen irritációt okoz, akkor ne használjuk. Érdemes kerülni vele a száj környékét, hiszen mint említettem mérgező hatású. és lenyelve szédülést, hányingert okozhat illetve hallucinációt is okozhat. 

Minden egyes kezelési felületre más más kombináció ajánlott. Ezekre a kombókra keressetek rá.

 

Nekem leginkább a pattanások kezelésénél vált be. Ha nagyobb területre akarom felvinni, akkor olívaolajba csepegtetek, ha viszont egy nagyobb pattanásra, akkor csak az ujjamat érintem hozzá a tetejéhez. Teljesen jól végzi a dolgát, Nekem tényleg nagyon sokat segít, de nem múlik el két percen belül a pattanás, mondjuk szerintem ilyen készítmény amitől két perc alatt elmúlik, még nem létezik, vagy ha igen akkor szóljatok! Visszatérve van egy nagy nagy hátránya, vagy rossz tulajdonsága, mégpedig az hogy erősen szárít. Nekem túlságosan is, ezért csak óvatosan használom, és mindig odafigyelek a megfelelő hidratálásra, előtte is és utána is. Előtte azt értem, hogy ha nagyon száraz a bőrfelület, ahova szeretném felvinni, akkor hidratálom és csak ha úgy érzem, hogy már eléggé hidratált akkor viszek fel belőle. 
Ha ezt a lépést kihagyjátok, csúnya bőrszárazságot okozhat.

Összegezve, egy nagyon sok oldalú kivonatról beszélünk. Nekem a pattanáskezelésben segít, és őszintén megmondom, a többi "funkcióját" még nem próbáltam ki.

Ez a Patikárium márka terméke 5 ml-er terméket tartalmaz, ami nem egészen 1000 ft. Nem emlékszem pontosan mennyi volt de 1000 ft-nál nem volt több az biztos.

Tehát egy nagyon jó gyógynövény kivonatról beszélünk, ami segít sok mindenben, de a használatánál érdemes megfogadnunk bizonyos szabályokat, tanácsokat.

Elő a teafaolajakkal! 
De csak óvatosan!


Remélem segített ez a kis bejegyzés abban, hogy kicsit közelebbről megismerjétek a készítményt. Amiket leírtam nem tudományos tényeken alapulnak, és igazából emlékezetből írtam, ezért remélem semmi olyan nem került bele, ami nem fedi a valóságot. A saját tapasztalatomnál ebben biztos vagyok! :)

Puszi.

Ti használjátok a teafaolajat?
Nektek bevált?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése